onsdag 21 maj 2008

Spräcklig fot


Vad händer om man tar en härva Ekobomull, reafynd från Yll otyll, och ett stycke strumpmönster för ett annat spräckligt garn, Slippery Socks från Knitty? Jo, ett stycke väldigt spräcklig bild, och bara en strumpa. Som tur är finns det fler härvor, fast inte hemma hos mig. Och strumpan tog ett tag batt göra (fast det var kul stickning), så nästa får ligga på is så att jag bhinner göra denna månads strumpa inom utsatt tid. Den verkar gå snabbare. Och ska jag vara ärlig så gillade jag garnet bättre när det fortfarande var onystat, det var verkligen blåbärsvackert i blått, rosa och lila. Uppstickat blir det just spräckligt. Kanske slätstickning skulle passa garnet bättre? För det vackraste partiet på strumpan var under foten.
Med månadssockan för maj är det största problemet att jag råkade beställa ett nystan av varje sort, inte tre som jag trodde, så jag hoppas att nästa leverans är lika snabb som den förra, fast jag köper från USA. Hittills kan jag bara säga att Maizy är ett rätt trevligt garn, och att jag varje dag går och klappar på på mitt enda nystan Panda silk, som jag ska ha till det PERFEKTA paret strumpor, någon gång. Bilder kommer, vi har haft kamerastrul ett tag (därav den ännu tröttare bloggen....).

Inga kommentarer: